vineri, 21 august 2015

Multi au plecat, multi o sa mai plece...


...si cei mai multi o sa ramana. O sa ramana pentru ca au invatat cea mai importanta lectie: pe motor,platesti cu viata ta greselile altora.
Luni am asteptat la urgente cateva ore pana tarziu in noapte. Prietenul meu a scapat usor. Tributul lui a constat intr-un peroneu rupt si destul de multa durere. Depasea cand o masina a virat stanga peste el. Soferul foarte amabil...dar nu l-a vazut. Nu l-a vazut pentru ca nu s-a uitat in oglinda.Nu l-a vazut poate pentru ca a muncit de dimineata si era frant de oboseala. Nu l-a vazut pentru ca se gandea la rata ce o are la banca, la concediul care nu l-a facut nici anul asta. Nu l-a vazut pentru ca mai este putin si incepe scoala...iar hainele celor 3 copii au rams mici. Sau poate nu l-a vazut ca pur si simplu i se rupea.  Am fost acolo. Intr-o secunda am revazut toate clipurile anti-accidente. Peste cap, motorul trantit in masina si el tencuit pe laterala masinii.
Acum cu siguranta injura de durere(peroneul este rupt mult prea jos, nu il are in ghips) si nu il doare mai putin ca soferul a ramas pieton. Si motorul trebuie reparat, asfaltul a muscat din casca destul de urat deci si alta casca... Cand am plecat la drum i-am spus sa o lase mai moale ca altfel ne vedem la destinatie
 "Stiuca, daca pica drobul de sare, omora copilul". La el a picat.

A trecut mai bine de jumatate din acest an. In cate accidente au fost implicati motociclisti? Habar n-am. Si probabil ca nici tu nu banuiesti. Peste 80 au fost semnalate pe un club moto online...cateva s-au sfasit cu R.I.P. 
In majoritatea, nu motociclistul a fost cel vinovat. a provocat accidentul. Dar cu siguranta a fost SI el vinovat. Cand mergi pe un drum cu o singura banda pe sens, intens tranzitat de nea' Vasile care se intoarce acasa de la carciuma din colt cu Dacia lui din '74 fara lumini si te astepti ca el sa iti dea prioritate cand tu ai peste 1++ esti clar un idiot. Nu zic ca ti-o meriti ca nu-s si eu idiot, dar cu siguranta ti-o cauti. Cand iti dai pe o roata in slapi si maiO pe bulevardul unui oras saturat de masini, clar esti un idiot. Si nu pentru ca nu ai echipament(daca de tine nu iti pasa, mie cu atat mai putin imi va pasa) ci pentru ca poti intra in mine. In mine care imi vad de drumul meu cu prietena in spate. In mine, pietonul care traverseaza grabit. In mine, care iesind dintr-o strada laterala nu te vad. Aud un sunet indepartat dar ma gandesc ca am timp mai ales ca nu vad niciun far. Eu nu ma astept ca tu fiind in lumanare sa luminezi stelele. SUV+Moto= _|_ Eu probabil ca o sa primesc 2 ani cu suspendare pentru vatamare din culpa. Tu poate o tija, ceva fEr. Eu poate scap cu X ani cu suspendare si daune familiei tale. Tu nu ai scapat. Eu am fost vinovat ca nu ti-am acordat prioritate. Tu ai platit.
Nu ma crede ipocrit. Si eu merg tare, si mie imi place sa ii arat cerul, si mie imi place viteza. Dar stii ce imi place mai mult? Viata. Imi place sa imi traiesc viata si sa fac toaaate porcariile posibile. Sa experimentez cat mai multe sporturi extreme, sa imi fac prieteni noi, sa ma distrez, sa ma plimb. Mi-ar fii mai greu din cariucior, asa-i? Eu sunt constient de asta. Tu?
Te strecori printre masini? Si eu, d-asta aleg sa merg cu motorul si nu cu masina, ca ajung mai repede. Dar mai repede nu inseamna foarte repede. Inseamna 30km/h maxim. Inseamna o viteza la care si daca imi deschide pizipoanca din Q7 usa in mufa, nu ma contopesc cu portiera ei. 
Te dai cu 200?? Si eu. Afara, pe un drum cat mai liber, unde sansele sa fac poc sunt muult mai mici ca in oras. Nu sunt 0, dar sunt mai mici. Acum o luna, un prieten a cazut dupa ce o vulpe nu i-a acordat prioritate. A scapat usor, si el si motorul. Se poate rupe lantul, poate exploda o guma. Se pot intampla multe...dar cu siguranta se pot intampla mai putine ca intr-un oras aglomerat. 
S-au scris multe, campanii anti-accidente si respect in trafic au fost multe, parade pt constientizarea prezentei noastre in trafic au fost multe.Sti ce ne lipseste? EDUCATIE si spirit de conservare. Cand le vom dobandi pe acestea, atunci vom fi MAI in siguranta. Nu in siguranta...daca voiam siguranta ne
apucam de sah.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu